Пошук по сайту

Benguela

Benguela —  (Бенгела) ритм капоейри розроблений мештре Бімба, щоб учні могли спробувати себе у роді, відсутність агресивної гри.

Етикет та звичаї в капоейрі

Вхід в Роду

 Етикет та звичаї в капоейрі  Щоб почати гру, два гравці займають позицію "pe do berimbau". Коли гравці вже в позиції "pe do berimbau", Местре дасть їм знак для початку гри нахилом берімбау або рухом голови. Погляньте опонентові в очі, і потисніть одне одному руки. Деякі капоейристи використовують цей момент для виконання будь-якого власного ритуалу:  окреслити магічні символи на підлозі і т.п. Увійдіть до Роди з заданим ритмом та стилем, але будьте пильні: гра вже почалася, як тільки ви торкнулися рук напарника.

 

 

 

"Закупівля" гри ("Comprar de jogo")
   У стилі Режіональ, найпоширеніший спосіб чергувати гравців - це "закупівля ігри" (comprar de jogo) одним з гравців. Коли ви приймете позицію pe do berimbau, Местре дасть вам знак коли увійти до Роди. Наблизьтеся до гравців так, щоб зробити очевидним вашу появу для них обох. НІКОЛИ не заходьте до одного з гравців зі спини, поплескуючи йому по плечу-це заслуговує удару ліктем. Краще всього, стоячи обличчям до того з ким збираєтеся грати (зазвичай з тим, хто пробув у Роді найменшу кількість часу), але і, не випускаючи з уваги іншого. Ніколи не купуйте гру Местре, він має право грати хоч весь день!

Позиція перед берімбау ("Pe do berimbau")

Позиція перед берімбау (Pe do berimbau)   Після закупівлі гри, учасники можуть повернутися в позицію "pe do berimbau", щоб почати гру більш формально (обмінятися рукостисканням, зробити ритуал і т.д.). Якщо один з гравців отримав удар або був повалений на землю, він може прийняти рішення повернутися в "pe do berimbau", щоб зібратися з силами і сконцентруватися на грі.У будь-якому випадку, гравець повинен рухатися в бік оркестру і подати знак партнеру слідувати за ним.Местре також може подати сигнал гравцям, граючи chamada do berimbau (повторювані удари берімбау поза ритму), закликаючи їх до закінчення гри. Це характерно для Роди Ангола.

 

 

Рух по колу («Volta ao Mundo»)
   Volta ao mundo зазвичай є перервою в грі і дослівно перекладається як «ходити навколо світу». У цій ситуації обидва гравця в Роді рухаються по колу проти годинникової стрілки. Зазвичай це робиться, коли один з гравців втомився і бажає короткої перерви. Проте вважається, що гра все ще триває, тому не дозволяйте собі підходити близько до партнера, так як він швидше за все, відповість стрімкою атакою. Щоб закликати до volta ao mundo, почніть рухатися по колу, рукою подаючи знак вашому партнерові.

Виклик («Chamada» і «Passo de Dois»)
   Шамада і Пассо ді доіш («chamada» і «passo de dois») характерні для гри Ангола. Один з гравців перериває гру і робить виклик іншому (chamada), беручи одну з декількох стандартних позицій. Інший гравець виконує серію різних рухів і вступає в гру з першим. Тип поведінки залежатиме від використовуваної в даній ситуації позиції chamada. Потім обидва починають повільне рух, схожий на танець (passo de dois), яке може бути перервано в будь-який момент гравцем, який кинув виклик для відновлення нормального ходу гри. Цей тип взаємодії часто невірно трактується, як шанс для обох гравців отримати короткий перепочинок, однак насправді це - небезпечна частина гри! Фактично, гра не була зупинена, а лише перейменована, і атака одного з гравців може послідувати у будь-який момент.

Закінчення гри
   Іноді у вас може виникнути бажання закінчити гру раніше, ніж пролунає chamada do berimbau або хтось «закупить» гру. Тут у вас є два виходи. По-перше, ви можете повернутися в pe do berimbau і подати знак партнеру слідувати за вами. Перебуваючи в pe do berimbau, погляньте один одному в очі, привітайте один одного рукостисканням і / або дружнім обіймами вийдіть з Роди. По-друге, ви можете простягнути руку вашому партнерові, перебуваючи ще в центрі Роди, однак цей спосіб трохи небезпечний, так як хитрі капоейристи використовують цей рух, щоб змусити партнера втратити пильність і атакувати його поки той відкрив свій захист. Щоб зробити свої наміри більш ясними, станьте зі схрещеними зап'ястями, тримаючи їх низько перед собою. Це вкаже на те, що ви дійсно закінчили гру. НІКОЛИ не завершуйте гру просто розвернувшись спиною і виходячи з Роди. Це  нешанобливо по відношенню до вашого партнера. Пам'ятайте, якщо ви втомилися, травмовані, налякані або збентежені, це - ВАША проблема, але не вашого партнера!

Два стилі в одному мистецтві: Капоейра Режіонал і Капоейра Ангола

Стиль Режіональ
    Оркестр Капоейри(Батерія)Розташований так лідер Роди грає на берімбау, дві людини одна праворуч друга ліворуч від нього грають на пандейро. Людина, що грає на берімбау, зазвичай має найвищий рівень у Капоейрі і його обов'язком є управління  взаєминами в Роді. На початку першим вступає берімбау, потім до нього приєднуються пандейро та учасники Роди які підтримують музику хлопками у долоні. Коли всі увійшли в ритм, гравець на берімбау вигукує "ieeeehhh!!" і починає співати вступну пісню Шула (Chula). Потім лідируючий голос змінюється на діалоговий тип пісні, де учасники Роди відповідають на питання ведучого (A: "ieh volta du mundo" B: "ieh volta du mundo camara"). Фізичні дії в грі можуть відбуватися лише коли співаються Quadras і Corridos (пісні, які йдуть безпосередньо за Шулой і тривають до закінчення роди). В ідеалі з перших звуків берімбау і до закінчення Роди, не повинно бути перерв ні в музиці, ні в діях гравців у колі (коли двоє залишають коло, наступна пара повинна бути готова тут же увійти до кола) . Звичайний спосіб увійти в Роду Режіональ - це Au, однак, вищі за рівнем учні використовують більш ефектні входи (Au Sem Mao, Mariposa, сальто назад і т.п.). Буває, що один з гравців намагається збити головою (cabecada)  Au напарника.
   Удари ногами в стилі Режіональ в основному дуже швидкі та високі направлені на рівень грудей, голови. Якщо гравці опинилися близько до землі, вони намагаються швидше піднятися. Negativa-role-role ще зійде, але застигання в стійці на голові або в Queda de Rins в очікуванні подальших дій з боку опонента може закінчитися для вас сумно. Удари ногами типу Martelo або Gancho - чисто режіональні, вони досить ефективні при самозахисті і присутні в багатьох видах бойових мистецтв. Складна стрибкова акробатика, така як сальто, Au Sem Mao (Au без рук) робить Режіональ досить ефектним для глядачів.
   Якщо капоеріст бажає увійти в Роду і замінити одного з гравців, він повинен рухатися по внутрішньому колу де грає  берімбау і поглядом запитати у ведучого Роди дозволу, чи можна «купити» гру, або він повинен почекати. Як тільки Местре дасть знак згоди, новий гравець обережно наближається до граючих капоейристів, будучи впевненим, що він помічений ними обома (інакше можна запросто схопити удар якій пролітає). Новий гравець (jogador) розділяє граючих жестом простягнутої руки і дивиться в очі того з них, з ким збирається продовжити гру. Капоерист, якого змінили, швидко покидає Роду, рухаючись спиною вперед і не випускаючи з уваги тіх хто залишилися в Роді гравців (ніхто не знає, чого можна очікувати з-за спини). В іншому випадку, пара нових гравців, що бажають продовжити гру разом, сідають під час сутички вприсяди перед берімбау, чекаючи поки  гра граючих не закінчиться.
   Ритуал «Da volta ao mundo", що дає гравцям тимчасовий перепочинок, докладно описаний для стилю Ангола. Вважається не дуже чесно «закуповувати» гру, коли обидва гравці «кружляють по світу», але іноді це трапляється. Такий сміливець повинен розраховувати на більш жорстку сутичку, але ніколи не «закуповуйте» гру вашого Местре, інакше він надасть вам урок-другий під час jogo.

Стиль Ангола
   Тут грають три берімбау: Gunga, Medio і Viola, що мають відповідно низький, середній і високий тембр звучання. Gunga і Medio тримають основний ритм, в той час як Viola імпровізує. На відміну від стилю Режіональ, тут крім двох пандейро (Pandeiro), є також великий барабан атабак (Atabaque) і двухтоновий дзвіночок Агого (Agogo). Спочатку вступають берімбау, потім пандейро і лише після цього інші додаткові інструменти.
   Як тільки всі підключилися до ритму, музикант з берімбау вигукує "ieeeehhh!!" і заводить Ladainha - вступну пісню, яка може бути вихвалянням старих майстрів, анекдотом з приводу вчорашньої Роди, історіею винекнення Капоейри та всім що він вважає в даний момент відповідним. Далі слідуе Шула, де на ключову фразу типу "ieeh viva meu mestre", учасники відповідають: "ieeh viva meu mestre camara"; потім, без зупинки, Местре починає співати Corridos або Quadras, протягом яких відбувається гра  в Роді. Учасники що формують Роду, відповідають на кожен куплет відповідним приспівом.
   Як тільки гравцями досягнуто певний психічний і енергетичний стан, Местре, опускаючи верхівку берімбау, вказує на те, що можна починати гру (jogo). Два учасника з Роди приймають позицію перед берімбау. Вони тиснуть один одному руки і входять в центр кола, очікуючи від напарника всіляких ударів. Тут не встрибують в Роду якимось акробатичним елементом, краще увійти повільно із закритим Au через стійку на голові. Або ж прийміть Negativa Angola і пофантазуйте, як краще з нього вийти. Або зробіть Role, не випускаючи з уваги вашого опонента.
   Коли ви граєте в Анголі, не намагайтеся робити занадто високі удари, як в режіоналі, краще тримаєтеся рівня від грудей і нижче. Ангола багато акцентується на танцювальних елементах, так що можете урізноманітнити ваше Ginga як завгодно. Це не означає, що ви можете вийти з ритму, просто повісьте вільно свої руки, хитаючи їх вперед-назад, спробуйте деякі жести, розслабте їх і спробуйте пограти.
   Щоб «приправити» вашу Ginga, спробуйте наступне: використовуйте спотиканя пересування, попрацюйте стегнами, пограйте з балансом. Це не повинно перетворювати гру в смішне видовище, так що не намагайтеся застосувати все це одночасно; якщо ви коли-небудь спостерігали гру Ангола, ви зрозумієте, що мається на увазі.
   Гра в Анголі проходить набагато повільніше, ніж у Режіоналі, так що тут можливо зупинитися в Rabo de Arraia (удар Meia Lua de Compasso з обома руками на землі), змінити ноги і зробити це у зворотному напрямку. Все це надає набагато більше варіантів виходу з положень і змушує гравців реагувати більш незвично і несподівано, так що jogo de Angola скоріше схожа на боротьбу, ніж на гру.
   Візьміть, наприклад, Tesoura Angola. Чисто режіональний учень подумає: «Що за дурниця?» І стрибне прямо вам на спину замість того, щоб піти з Au від символічної атаки.
   Якщо гравець відчуває, що не вписується в ритм противника, гра не в'яжеться, йому потрібна свіжа ідея, або потрібно оцінити можливості опонента, він може закликати до Chamada. Шамада (виклик) - грайливий ритуал і важлива усталена практика в грі Ангола.
   Гравець, який кидає виклик приймає певну позицію, піднімаючи руки і повертаючись до напарника лицем або спиною. Інший гравець, виконавши ряд акробатичних елементів, що виявляють його майстерність у Капоейрі, обережно підходить до чекаючого гравця. Він ставить захист щоб бути впевненим що ні стопа, ні коліно, ні лікоть напарника не завадить йому зайняти позицію для виконання Chamada. Коли обидва напарника впевнено стоять на ногах, вони проробляють декілька кроків вперед-назад в русі, нагадує вальс. Гравець який почав Chamada, вказує напрям руху. Для того щоб припинити Chamada, він бере руки партнера і опускає їх донизу, після чого триває звичайна гра. Капоерист найчастіше використовують Шамаду, щоб заманити противника в пастку і в кінці ритуалу завдати несподіваного удару. Так що, ця фінальна частина Шамади досить небезпечна, оскільки напевно, обидва гравці готували напад (Tesoura, Cabecada).
   На відміну від стилю Режіональ, в Анголі капоейристи не можуть увійти до Роди, «закупивши» гру. Учні, які збираються грати наступними, не сідають перед берімбау, а підходять до оркестру і залишаються там як частина кола. Як тільки гравці вирішили закінчити гру (вони зупиняються, тиснуть руки, торкаються землі перед берімбау і приєднуються до людей, що формують коло), наступна пара підходить до берімбау і починає гру, як було описано вище.
   Ритуал Da volta ao mundo в основному не відрізняється від режіонального. Якщо  другий гравець, по розгубленості, виявився занадто близько, він ризикує отримати удар від того хто розпочав ритуал. Da volta ao mundo зазвичай виконується, коли гравці бажають перевести подих, однак як і Chamada,він може бути використаний для підкреслення захоплюючого руху, для того щоб обірвати потік рухів і закрутити його знову.

  (голосів: 9)    Переглядів : 5388